دادستان بردسکن با اشاره به دستگیری ۴ تبعه غیرمجاز در یکی از معادن این شهرستان گفت: به‌کارگیری نیروهای بومی موجب برقراری امنیت پایدار برای کارگران می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۸۰۹۹
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از بردسکن؛ عباس درودی نیا ضمن هشدار به اداره کار، اصناف، معادن و کارفرمایان برای جلوگیری از به‌کارگیری اتباع خارجی اظهار کرد: بکار گیری اتباع بیگانه بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار جرم‌انگاری و مستوجب مجازات شناخته شده است.

 وی با اشاره به اینکه قبلاً این ممنوعیت به اصناف و معادن اطلاع‌رسانی و مسئولیت نظارتی آن به اداره کار متذکر گردیده است، افزود: همواره تأکید دادستانی به معادن استفاده از نیروی کار بومی بوده و هست، چنانچه در مجموعه‌ای اتباع بیگانه اشتغال داشته باشند، شخص مدیر مجموعه بدون هیچ‌گونه تسامحی تحت تعقیب قرارخواهد گرفت.

 درودی نیا بیان کرد: بکار گیری نیروهای اتباع بیگانه غیرمجاز در معادن و مراکز کارگری ممنوع است و با متخلفین برخورد جدی صورت می‌گیرد.

 دستگیری کارگران اتباع بیگانه غیرمجاز در یک معدن بردسکن

وی در ادامه از دستگیری ۴ نفر اتباع بیگانه غیرمجاز که در یک معدن بردسکن به‌کارگیری شده بودند و طرح تعقیب برای مدیر معدن خبرداد واظهار داشت: اتباع دستگیر شده جهت طرد از کشور تحویل اردوگاه شدند.

 درودی نیا ضمن تذکر به مدیران معادن و اماکن کارگری در شهرستان، توضیح داد: بکار گیری نیروهای محلی و بومی منطقه علاوه بر اینکه موجب ایجاد امنیت پایدار می‌گردد، موجب رضایت‌مندی عمومی و اهالی منطقه نیز خواهد شد؛ لذا توصیه ما به مدیران معادن و دیگر مراکز کارگری این بوده که از کارگران بومی و محلی شهرستان استفاده شود؛ زیرا به‌کارگیری بی‌ضابطه افراد غیربومی و بویژه اتباع بیگانه موجب بروز مشکلات اجتماعی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار